ROXANNE RACHEL YANG COMEL


Candy Crush Saga -  Color Bomb

Saturday, October 23, 2010

Ingat Ingat la Mama kita ~

Bila seronok aku cari...pasanganku..

Bila sedih aku cari...Mak

Bila berjaya aku ceritakan pada ..pasanganku..

Bila gagal aku ceritakan pada..Mak

Bila bahagia aku peluk erat...pasanganku..

Bila berduka akupeluk erat ..Emakku

Bila nak bercuti akubawa...pasanganku..

Bila sibuk aku hantar anak ke rumah..Mak

Bilasambut Valentine..Aku bagi hadiah pada ...pasanganku..

Bila sambut Hari Ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"



Selalu...Mak ingat aku

Bila-bila aku akan telefon pasanganku...

Entah bila ...aku nak telefon Mak

Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku...

Entah bila ...aku nak belikan hadiah untuk Emak



Renungkan..

"kalau kau sudah habis dan bekerja...

bolehkah kau kirim wang untuk Mak?

Mak bukan nak banyak ...lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah..."



Berderai airmata jika kita mendengarnya...



Tapi kalau mak sudah tiada..



Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya..

Berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya..

Berapa ramai yang sanggup menggantikan lampin ibunya..

Berapa ramai yang sanggup ...membersihkan najis ibunya..

Berapa ramai yang sanggup ...membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya...

Berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya..

Dan akhir sekali..berapa ramai yang sembahyangkan JENAZAH ibunya.....

No comments: